Thursday 29 September 2011

Olimpik Muda

Seriously aku arini g Rawang pegi tgk Olimpik Muda untuk Sukan Basketball di Green Park Rawang
Yela... Bagi yg xyau aku ni jd coach xbertauliah untuk bebudk Sekolah Menengah Bandar Tasik Puteri untuk Basketball.....

Lepas aku settlekan bill STREAMYX kat TM Point Rawang pegila aku kat venue tu
First match xstart untuk team BTP xstart lagi, tp diorang dah warm up sbb diorang punyer match lepas game yg tgh berjalan tu
So sempat lagila bincang strategi....

Lupa bagitau korang ... SMK BTP hantar team pompuan jer. Jeeha, Syazana, Ummi dan Aina ( Sori kalo salah eja nama korang ). SMK BTP xantar team lelaki sbb xdijemput ( kesian )

1st match SMK BTP vs Taman Desa 2
Quite close match. Si Jeeha dan Syazana banyak buat foul tp ref bunyi wisel 4 kali jer
So bayangkan ada 4 free throw untuk pihak lawan, nasib baik masuk satu jer
Tapi defend SMK BTP terbaik beb
Aku ingat dah nak kalah dah, last2 si Jeeha dapat free ball depan dier kosong layup ( budak ni xsuka dribble bola ) dan masuk. Terkejut giler aku. Akhir keputusan SMK BTP (2) Taman Desa 2 ( 1 )

2nd match SMK BTP vs SBPI Gombak
Untuk 2nd match ni aku tekankan offense plak sbb 1st match diorang offence bleh kata hampeh gak la
Tp aku tekankan defend diorang yang terbaik tu kekalkan
Minta diorang defend triangle man to man half court sbb dapat info team SBPI Gombak team ni lebih pada shooting
Guess what mmg tactic menjadi giler. Berbekalkan triangle man to man pressure defence dan defence yang terbaik tu, SMK BTP menang 6-2. Jeeha gak yang skor sumer. Tp ader sikit klakar last possesion patutnyer si Jeeha dribble dan layup sebab kosong giler kat depan dier tapi dia passing syazana yang ada kat bawah ring nak cover Jeeha, shazana shoot xmasuk. Habisla kena marah dgn aku dan Si Boy tapi proper one la. Berapa bayak kali si Jeeha minta maaf dgn aku dan Sir Boy

Game 3 SMK BTP vs Taman Ehsan (kalo xsilap aku, sbb aku ingat lagi jersey diorang tulis SMKTE )
Defend teruk giler
So kalah 2-8, 2mata tu pun budak TE shoot kat gol sendiri ( hahahahahaha klakar giler )

Last skali aku tau lawan denga Skolah Taman Melawati  seri 0-0 tapi kalah free throw 1-2
Awek yang main untuk Skolah Taman Melawati lawa2, cun habis ( tgk la si Jee komen camner nnti hehehehhe)

So game seterusnya aku xtau sbb aku balik la nak kena g office keja kan
So Jeeha, Syazana, Ummi dan Aina serta Hykal korang kena sambung part yag seterusnya termasuk Scoring yang sedikit pelik aku xfaham tu
Sekolah SEGAR dan Kepong aku rasa korang kalah sebab level korang jauh lagi
Sekolah SBPI Rawang yang berjiran dengan kta tu aku tau korang boleh titik diorang

Cer citer story ckit....
Selepas beberapa hari aku dapat info dari Syazana

SMK BTP vs SEGAR, SMK BTP kalah
lawan dengan SBPI RAWANG menang
lawan dengan Kepong comfirm kalah

So dapat la no 4. Kira okla tu untuk permulaan
Well done Ladies....

No comments:

Post a Comment